Czym jest e-mail marketing ?

Definicja e-mail marketingu wydaje się być dosyć prosta, są to działania marketingowe wykorzystujące wiadomości e-mail w celach promocyjnych. Jaką obrać strategię, by podnieść skuteczność kampanii?

Czy e-mail marketing jest skuteczny?

Według statystyk każda wydana złotówka na e-mail marketing przynosi 30 zł zwrotu. Po samym tym stwierdzeniu można już stwierdzić, jak wysoko opłacalną techniką jest e-mail marketing. Co prawda przez niektórych uważany za martwy, e-mail marketing do dzisiaj jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów utrzymywania kontaktów z odbiorcami.

Co ze strategią?

Bez strategii marketingowej e-mail marketing może okazać się nieskuteczny, dlatego niezwykle ważne jest, by ją stworzyć. Od czego zacząć? Oto najważniejsze pytania, na które trzeba sobie odpowiedzieć:

Jak pozyskać bazę klientów? Kim są moi odbiorcy?

    • Nie kupuj gotowych baz mailingowych! Przede wszystkim ze względów prawnych, ale też takie bazy nie są skuteczne. Trzeba stworzyć strategię, w jaki sposób dotrzeć do potencjalnego klienta. By wiedzieć, do kogo kierować maile, należy wykreować idealnego klienta. Określenie płci, wieku, gdzie pracuje, jakie ma hobby, jakie wartości są dla niego najważniejsze, pozwoli określić, o czym i w jaki sposób pisać, jak często i o jakiej porze dnia wysyłać wiadomości

Jak pisać interesujące maile?

    • Zastanów się, w jaki sposób pisać maile, by były one czytane. Co zyska osoba, której dostarczysz maila? Dlaczego ktoś chciałby czytać Twoje wiadomości? Należy postawić siebie w roli odbiorcy i pisać maile takie, jakie samemu chciałoby się otrzymać.

Jak uniknąć spamu?

    • Spam, czyli największy wróg e-mail marketingu. Napisanie maila w taki sposób, by zawsze trafiał do głównej skrzynki odbiorcy i ominął filtry antyspamowe, jest tak naprawdę najważniejszym aspektem. Ważne są podstawowe zasady, takie jak budowanie wiarygodności, bazujące na: wiarygodnej tożsamości, reputacji oraz zaangażowaniu odbiorców. By zadbać o swoją tożsamość na samym początku warto dopilnować, by wysyłka mailingowa była kierowana do niewielkiej liczby osób, nawet jeśli baza klientów jest większa. Tożsamość nadawcy określa domena IP, którą również można autoryzować w programach mailingowych.
    • Na reputację wpływ mają skargi odbiorców, czyli uznanie Twojego maila za spam, ale również ilość nieaktualnych od dawna adresów e-mail. Dlatego ważne, by systematycznie sprawdzać bazę i usuwać podejrzane i nieaktywne adresy e-mail. O zaangażowaniu odbiorców świadczy między innymi to, czy otworzył naszą wiadomość.
    • Weryfikowanie czy adresat jest aktywny jest kluczowe, ponieważ nie warto skupiać się na tym by baza była jak największa, lecz na tym by była jak najbardziej zaangażowana.
 

Pamiętaj, że e-mail marketing jest skutecznym narzędziem, ale nie musi być jedynym. Im więcej narzędzi, tym sprzedaż będzie skuteczniejsza. Dlatego warto zapoznać się z content marketingiem, o którym pisaliśmy tutaj.

 

Słowniczek:
spam – niechciane lub niepotrzebne wiadomości, najczęściej w formie elektronicznej;

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

POBIERZ