Czym jest content marketing?

Choć termin “content marketing” na dobre wszedł do powszechnego użycia, to jednak nadal jego definicja oraz zakres rodzi wiele pytań. Na czym więc dokładnie polega ta strategia marketingowa oraz jakie formy może przybierać?

Co to jest content marketing?

Content marketing w języku polskim określany jest mianem marketingu treści. To strategia marketingowa, która polega na tworzeniu wartościowych materiałów, a następnie ich publikowaniu oraz dystrybuowaniu w sieci. Takie działania mają na celu budowanie długotrwałych relacji z klientami. Co ważne, produkowane treści powinny bazować na insighcie konsumenckim.

Content to nie tylko treść pisana

Content marketing jest pojęciem dość szerokim. Treści mogą bowiem przybierać najrozmaitsze formy – od blogów, newsletterów, e-booków po posty w social mediach. A to zaledwie kilka najpopularniejszych przykładów. Nie zapominajmy również o nieco rzadziej używanych, lecz równie istotnych:

  • raportach,
  • case studies,
  • audiobookach,
  • podcastach,
  • webinariach,
  • infografikach,
  • vlogach,
  • grach,
  • e-magazynach,
  • oraz katalogach.

Jak więc widzicie, sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów przy pomocy content marketingu jest naprawdę wiele. Kluczowe jest jednak dostosowanie formy do grupy docelowej i odpowiedzenie na jej rzeczywiste potrzeby.

O czym jeszcze trzeba pamiętać podczas tworzenia contentu? Sprawdźcie w tym artykule.

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

POBIERZ