Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga z punktu widzenia content marketingu?
Internet zapewnia markom nowe metody komunikacji z klientami. Na porządku dziennym wydaje się to, że przedsiębiorstwo posiada stronę internetową. Nie tak oczywiste jest jednak prowadzenie bloga firmowego. Dlaczego warto to robić?
Jakie korzyści daje blog firmowy?
- Przede wszystkim możecie dotrzeć do nowych odbiorców. Dzięki interesującym treściom macie szansę zyskać klientów i zapoznać ich ze swoimi produktami bądź usługami.
- Po drugie kreujecie wizerunek eksperta. Publikując branżowy, jakościowy content, pokazujecie, że znacie się na tym, co robicie, a to czyni Was osobą godną zaufania.
- Prowadzenie bloga ułatwia również tworzenie bazy mailingowej, która jest jednym z podstawowych sposobów komunikacji w ecommerce. Wysyłając newsletter macie możliwość przypominania o sobie i zachęcania do konkretnego działania.
- Nie jest tajemnicą, że Google premiuje strony, na których pojawiają się ciekawe teksty cieszące się uznaniem odbiorców. Dlatego pisanie bloga wraz z dodatkowymi działaniami pod optymalizację sprawi, że Wasza strona internetowa będzie widoczna w sieci. To kolejny dowód na to, że warto dbać o skuteczny content marketing.
Content na blogu firmowym
Skoro poznaliście już korzyści wynikające z prowadzenie bloga, przejdźmy do tego, jakie treści możecie na nim publikować, aby zdobyć czytelników.
- Sporą popularność zyskuje content nastawiony na rozwiązywanie problemów użytkownika. Do tego świetnie sprawdzą się wszelkiego rodzaju poradniki, Q&A czy instrukcje.
- Dla czytelników równie atrakcyjne są inspiracje. Takie treści warto wykorzystać szczególnie w branży modowej oraz wnętrzarskiej.
- Kolejna forma to tzw. case studies, czyli studia przypadków. Dzięki nim możecie przedstawić swoje najważniejsze realizacje świadczące o jakości oferowanych usług.
- Artykuły branżowe i wywiady to kolejne treści, które umocnią ekspercki wizerunek Waszej firmy.
Jak więc widzicie, istnieje wiele formatów, które możecie wykorzystać na blogu firmowym. Najważniejsze jest jednak to, aby publikowany content był dostosowany do odbiorców.
Przeczytajcie także inne wpisy z kategorii content marketing:
5 dobrych praktyk w content marketingu