Super Bowl, czyli jak sprawić, aby marketingowcy, fani sportu i gwiazdy muzyki jedli z jednej miski

Finał ligi futbolu amerykańskiego NFL jest jednym z tych wydarzeń, o których każdy, nawet największy oponent sportu, potrafi coś opowiedzieć. Niekoniecznie wynika to z rangi sportowego wydarzenia, a medialnej otoczki wokół Super Bowl.

Jesteśmy pewni, że gdyby zapytać przypadkowego przechodnia o nazwę zwycięskiej drużyny, oczekiwanie na odpowiedź mogłoby trochę potrwać. Co w przypadku pytania o artystów, którzy uświetnili finał ligi swoimi koncertami? Wystarczy kilka sekund, aby zbudować pokaźną bazę nazwisk. Swoje występy podczas Super Bowl Halftime Show dali m.in. Madonna, The Rolling Stones, Michael Jackson, Prince czy Beyonce.

Równie spory rozgłos zbierają owoce kreatywnego marketingu. Transmisja wydarzenia gromadzi przed telewizorami rokrocznie rekordowe liczby widzów. Rok temu Super Bowl doliczył się ponad 99 milionów oglądających! Jest to doskonała okazja dla świata marketingu, aby trafić ze swoim przekazem do jak największej grupy odbiorców. Jak wszystko jednak – ma to swoją cenę. W tym roku za 30 sekund spotu reklamowego firmy musiały zapłacić ok. 7 mld dolarów. To najwyższa kwota w historii finału NFL.

O Super Bowl, jego historii, liczbach i kontekstach moglibyśmy pisać w nieskończoność. Natomiast tym, co najbardziej przykuło nasz marketingowy wzrok, były spoty reklamowe. Gotowe zestawienie wszystkich reklam można znaleźć na YouTubie, co daje nam łącznie 50-minutowy seans. Zastanawiając się nad kryterium tematycznym, postanowiliśmy przejrzeć reklamy przekąsek i napojów, bez których ceremonialne oglądanie finałów nie byłoby tym samym.

Przed Wami nasze subiektywne top 5 najciekawszych spotów reklamowych dotyczących wszystkiego, co chrupie, gazuje, a przede wszystkim – świetnie smakuje.

1. PopCorners

Po prawie 10 latach od emisji ostatniego odcinka jednego z najpopularniejszych seriali, bohaterowie Breaking Bad, Walter White i Jesse Pinkman ponownie wracają na ekran, gotując w oddalonej od cywilizacji przyczepie. Panowie opracowali recepturę produktu doskonałego. Tym razem, zamiast niebieskich kryształów, są to chrupiące i powalające smakiem chipsy.



2. Doritos

Wena twórcza to istota kapryśna, czasem jednak potrafi przyjść znikąd. O tym, jak poszukiwanie dodatkowego akcentu muzycznego przerodziło się niemalże w mit o doskonałości trójkątnej formy, przekonacie się w następnym spocie.



3. Pepsi

Po kontrowersjach z chybioną reklamą z udziałem Kendall Jenner, marketingowcy Pepsi widocznie postanowili postawić na to, co sprawdza się zawsze: lubiane twarze, dużo humoru i szczyptę kreatywności.



4. Pringles

Czy też tak kiedyś mieliście, że podczas zajadania się Pringlesami, Wasza ręka utknęła w tubie opakowania? Nie martwcie się, bohaterom tego spotu również się to przydarzyło. Co więcej, z wdziękiem przeszli nad tym do porządku dziennego.



5. The roast of Mr. Peanut

A co gdyby ze sloganu reklamowego przejść w storytelling? Planters, producent przekąsek, postanowił sprawdzić ten pomysł w praktyce. Tym sposobem umieścił brand hero – Mr. Peanuta w popularnym formacie roastu, czyli komedii, podczas której zaproszeni goście kierują obraźliwe żarty w stronę gospodarza. Hasło Made to be roasted w przypadku orzeszków nigdy nie brzmiało bardziej przekonująco!




Który z powyższych spotów najbardziej przypadł Wam do gustu? Czekamy na Wasze refleksje pod postem na naszym Facebooku.

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

POBIERZ