Co to jest marketing internetowy?
Pandemia wymusiła na wielu firmach przeniesienie się do sieci w poszukiwaniu nowych klientów. Pokazała również, że ta tendencja będzie wzrastać w coraz większym tempie. Nic więc dziwnego, że online marketing jest obecnie jedną z najprężniej rozwijających się gałęzi marketingu. Co jednak kryje się pod tym terminem?
Co to jest marketing internetowy?
E-marketing to wszelkie działania promocyjne podejmowane w Internecie, mające na celu zaprezentowanie marki lub jej produktów. Takie czynności zmierzają do zwiększania widoczności firmy w sieci. W przeciwieństwie do marketingu tradycyjnego zakłada on interakcję z odbiorcami, dzięki czemu mamy szansę zdobyć większą świadomość konsumencką związaną z naszą firmą.
Rodzaje marketingu online
Skoro już wiemy, z czym mamy do czynienia, warto zorientować się, jakimi kanałami promocji dysponujemy. Internet daje przedsiębiorstwom nieograniczone źródła możliwości, dlatego form promocji w sieci jest naprawdę sporo. Wśród najpopularniejszych działań online marketingu znajdziemy:
- Social media
- Influencer marketing
- Content marketing
- E-mail marketing
- SEO
- Reklamy Google Ads
- Video marketing
- Buzz marketing
Korzyści marketingu internetowego
Kluczowe pytanie dla firm brzmi jednak: co możemy zyskać dzięki e-marketingowi?
- Przede wszystkim macie szansę dotrzeć do nowych klientów. Nie ograniczają Was już dłużej godziny otwarcia sklepu. Produkty są dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu w każdym miejscu.
- Po drugie zyskujecie możliwość dostarczenia spersonalizowanych komunikatów marketingowych do określonych grup docelowych, a to daje ogromne szanse na dotarcie z przekazem reklamowym do osób, które faktycznie są zainteresowane usługą lub produktem. W ten sposób nie przepalicie niepotrzebnie budżetu.
- W przypadku marketingu online bez wątpienia dużo łatwiejsze jest również zmierzenie skuteczności podejmowanych działań.
- E-marketing daje również szansę nawiązania interakcji z konsumentami. Klient nie jest już tylko biernym odbiorcą komunikatów marki. W wielu przypadkach ma możliwość prowadzeniu dialogu z firmą. Warto skorzystać z tego faktu i zapytać konsumentów, na przykład za pomocą social mediów, co sądzą o najnowszej kolekcji. Dzięki temu lepiej zrozumiecie ich potrzeby i upodobania.
Jak więc widzicie, zalet marketingu internetowego jest wiele. Jeśli Waszej marki nie ma jeszcze w sieci, to najwyższa pora to zmienić. Chętnie Wam w tym pomożemy. Na naszej stronie znajdziecie wszelkie potrzebne kontakty, oferty i brief do pobrania.