Na czym polega marketing rekomendacyjny?

Zadowolony konsument poleca usługi kolejnej osobie, która staje się Twoim nowym klientem. Z perspektywy właściciela firmy jest to scenariusz idealny. Jak osiągnąć korzyść z opinii Waszych nabywców? Poniżej dowiecie się, czym jest marketing rekomendacyjny i jak go wykorzystać.

Moc opinii i rekomendacji

Siła, która drzemie w opiniach klientów, bierze się przede wszystkim z ich autentyczności i wiarygodności. Jak wynika z raportu „2016 Nielsen Social Media Report”, 92% wykazuje się większym zaufaniem względem rekomendacji aniżeli względem przekazów reklamowych. Jesteście w stanie wyobrazić sobie, jaka to liczba?

Co to jest marketing rekomendacyjny?

Marketing rekomendacyjny to wszelkie działania marketingowe, które skutkują wywołaniem fali poleceń danych produktów czy usług wśród konsumentów. Określa się w ten sposób także zmotywowanie klientów do dzielenia się pozytywnymi opiniami o marce. Sam marketing rekomendacyjny należy m.in. do działań marketingu szeptanego.

Jak można wykorzystać działania marketingu rekomendacyjnego w strategii firmy?

Rekomendacje, które zostawiają po sobie nabywcy, można podzielić na dwie kategorie: organiczne oraz generowane. Opinie organiczne pochodzą od osób, które są zadowolone z konkretnego produktu czy usługi i po prostu chcą się tym podzielić z innymi konsumentami. Działania, które firma może podjąć, aby zmotywować generowanie takich poleceń, to np. szybka realizacja zlecenia czy wysoki poziom obsługi klienta. Z kolei recenzje generowane polegają na tym, że firma zachęca odbiorcę do podzielenia się swoją rekomendacją. Istnieje szereg działań, które mogą popchnąć do zostawienia po sobie tego typu opinii, np. program afiliacyjny czy wprowadzenie systemu ocen zakupu w sklepie internetowym.

Dzięki wykorzystywaniu marketingu rekomendacyjnego możecie znacząco rozszerzyć sieć swoich potencjalnych klientów. Działania z tego obszaru z pewnością wpłyną na wzrost sprzedaży produktów i usług, ale także na pozytywny wizerunek marki wśród grupy docelowej. Jako Grupa FLPR posiadamy doskonałe obeznanie w marketingu rekomendacyjnym, więc z przyjemnością przygotujemy strategię na takie działania także dla Twojej firmy.

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

POBIERZ