Marketing vs Branding
Kiedy budujesz firmę, masz do dyspozycji wiele sposobów i narzędzi, aby wpłynąć na świadomość na temat marki wśród swojej grupy docelowej. Aby zbudować udany, wpływowy biznes na pewno warto wykorzystać marketing i branding. Jakie są różnice między nimi i jak je wykorzystać? W tym artykule omówimy to dla Ciebie.
Prawda jest taka, że marketing i branding to dwie całkowicie różne koncepcje. Jeśli chcesz, aby Twoja firma odniosła sukces, musisz zrozumieć różnice między nimi i dowiedzieć się jak skutecznie je wykorzystać, aby przenieść swój biznes na wyższy poziom.
Jak rozumieć marketing i branding?
Marketing definiuje się jako zestaw narzędzi, procesów i strategii używanych
do aktywnej promocji produktu, usługi i firmy. Można go postrzegać jako
działania, które są podejmowane, aby połączyć się z grupą docelową i skłonić
ich do zakupu Twoich produktów lub usług. Jako Grupa FLPR przywiązujemy dużą
wagę do strategii marketingowych, ponieważ są one fundamentami wszelkich
działań.
Z drugiej strony branding to marketingowa praktyka aktywnego kształtowania
marki. Branding polega na określaniu, kim jesteś jako firma. To Twoja misja,
wartości i to, co czyni Cię wyjątkowym na tle konkurencji. Branding można
postrzegać jako kluczowe elementy marki, takie jak logo, witryna, wytyczne
dotyczące stylu marki. Doskonale wiemy o tym, jak istotną rolę odgrywają te
czynniki w odbieraniu marki.
Jednak gdzie jest ta różnica?
Marketing jest tym, co skłania ludzi do kontaktu z Twoją firma po raz pierwszy. Branding jest tym, co sprawia, że zostają z Twoją marką na lata. Marketing służy przede wszystkim do promowania Twojego produktu lub usługi, jednak branding jest sposobem na utrzymanie uwagi wokół niego. Marketing napędza sprzedaż, branding zwiększa rozpoznawalność marki i lojalność klientów.
Co to wszystko oznacza dla Ciebie?
Bez względu na to, w jakiej branży działasz, jesteś tylko jedną firmą w morzu
konkurencji. Jeśli chcesz wzbudzić zainteresowanie i przyciągnąć uwagę
klientów, marketing jest absolutną koniecznością. Kiedy już zdobędziesz uwagę
klienta, potrzebujesz czegoś, co podtrzyma tę uwagę — tu pojawia się branding.
Ludzie chcą robić interesy z markami, które są w stanie za nimi nadążyć i z
markami, w które wierzą. Marketing pomoże Ci przebić się przez bałagan i
zaprezentować markę właściwym osobom. Jeśli chcesz tych ludzi zatrzymać,
musisz stworzyć branding, z którym będą się identyfikować.
Teraz gdy rozumiesz różnicę między marketingiem a budowaniem marki, możesz
podjąć takie działania, które przeniosą Twoją firmę na wyższy poziom. Więc na
co czekasz? Zbuduj swoją markę i strategię marketingową, aby zaprezentować
swoją firmę. Albo zostaw to nam — chętnie się tym zajmiemy.