Employer Branding dlaczego jest ważny? Na co zwracać uwagę? Jak go budować?

Wiele firm skupia się na kreowaniu wizerunku zewnętrznego, zapominając jednocześnie, że równie ważny jest PR wewnętrzny. To, jak miejsce pracy postrzegane jest przez pracowników i potencjalnych kandydatów, ma spory wpływ na rozwój biznesu.

W jaki sposób powinno się więc budować markę pracodawcy?

Czym jest Employer Branding?

Na początku odpowiedzmy sobie na pytanie, czym jest employer branding. To różnego rodzaju działania, które mają sprawić, że firma będzie postrzegana na rynku pracy jako atrakcyjny pracodawca. Takie działania odbywają się na dwóch płaszczyznach: zewnętrznej (adresowanej do przyszłych kandydatów) oraz wewnętrznej (skierowanej do osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie). W końcu to właśnie zadowoleni pracownicy są największymi ambasadorami marki. A o nich wcale nie jest łatwo.

Przyciągaj talenty do swojej firmy

Każdy, kto choć raz szukał rąk do pracy, wie, że znalezienie pracownika, który będzie ekspertem w swojej dziedzinie, a przy tym wpisze się w kulturę organizacji i zostanie na dłużej, nie jest prostym zadaniem. O taką osobę konkuruje mnóstwo firm. Według danych GUS w Polsce obecnie działa ponad 2 miliony przedsiębiorstw. O istnieniu wielu z nich kandydaci nie mają pojęcia. Na szczęście dzięki dobrze zaplanowanym i wykonanym działaniom employer brandingowym możemy sprawić, że firma stanie się rozpoznawalna, a to już pierwszy krok do sukcesu. Kolejny to wykreowanie marki, która będzie pożądana na rynku pracy.

Po jakie narzędzia możemy sięgnąć, żeby uzyskać taki wizerunek?

Narzędzia stosowane w employer brandingu

Doskonałą formą budowania relacji z przyszłymi współpracownikami jest na przykład udział w targach pracy. To świetna okazja, żeby porozmawiać z kandydatami osobiście i wzbudzić w nich zaufanie do firmy. O pracowników można zawalczyć również na wcześniejszym etapie ich życia, kiedy jeszcze nie rozglądają się za miejscem pracy. Obecność przedsiębiorstwa na uczelniach wymaga co prawda systematycznych i długofalowych działań, ale przynosi wymierne efekty. Firma może przeprowadzać na przykład tematyczne wykłady, prezentacje czy też popularne w ostatnim czasie webinary. W kreowaniu wizerunku dobrego pracodawcy pomóc mogą również social media, które świetnie nadają się do eksponowania tożsamości biznesu. Linkedin i Instagram to jedne z najpotężniejszych narzędzi online do budowania wizerunku firmy. To właśnie na tych portalach znakomita większość kandydatów sprawdza, jak wygląda kultura organizacji w miejscu, do którego chcą aplikować. Dzięki treściom w social mediach mogą uzyskać wiele informacji na temat przyszłego miejsca pracy.

PR wewnętrzny

Nie zapominajmy jednak o osobach, które już pracują w przedsiębiorstwie. Nie ma bardziej sprawdzonego źródła informacji o firmie niż jej obecni i byli pracownicy. Employer branding nie kończy się przecież wraz z przyciągnięciem i zatrudnieniem pracownika. Teraz trzeba zapewnić mu możliwość rozwoju zawodowego oraz zadbać o dobrą atmosferę w organizacji. Kluczowe jest również transparentne podejście do zespołu, efektywna komunikacja wewnętrzna, a także zbudowanie zgranego zespołu. Do tego nic nie sprawdzi się lepiej niż integracje firmowe. To właśnie wtedy ludzie lepiej się poznają, tworzą relacje i tym samym przywiązują zarówno do siebie nawzajem, jak i do firmy.

Jak więc widzicie, dzięki działaniom employer brandingowym możecie przyciągnąć do swojego przedsiębiorstwa talenty, stworzyć zgrany i zaangażowany zespół, zmniejszyć rotację pracowników, a także lepiej dopasować kandydatów do kultury organizacji. Jeśli więc do tej pory nie zajęliście się stworzeniem profesjonalnej strategii EB w swojej firmie, piszcie śmiało — pomożemy.

flpr.pl

    Jeżeli zainteresowały Cię nasze działania i masz kilka pytań - zostaw swój kontakt, odpowiemy jak najszybciej:

    Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

    Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

    POBIERZ