Reels — nowa funkcja na Instagramie. Czym jest i jak działa?

Twórcy Instagrama stale pracują nad ulepszaniem swojej aplikacji, aby podtrzymać zainteresowanie obecnych użytkowników, jak również zachęcić kolejne osoby do korzystania z tej platformy. Zaledwie kilka lat temu wprowadzili Stories, potem przyszła kolej na IGTV, a już wkrótce pojawi się nowa funkcja, która powieli możliwości TikToka — Reels.

Na czym będzie polegać? Spieszymy z wyjaśnieniami.

Nowa funkcjonalność konkurencją dla TikToka

Zanim przejdziemy do omówienia nowej funkcjonalności na Instagramie, przyjrzyjmy się chwilę jednej z popularniejszych w ostatnim czasie platformie social media — TikTokowi, gdyż to właśnie nim inspirował się gigant podczas opracowywania nowej funkcji. TikTok to aplikacja społecznościowa pozwalająca użytkownikom na tworzenie i publikowanie krótkich, przeważnie komediowych filmików. Odkąd pojawiła się na rynku w 2016 roku, stale podbija serce kolejnych osób z pokolenia Z. Dziś nie jest już tylko rozrywką dla nastolatków, ale poważnym graczem w sektorze marketingowym oraz narzędziem chętnie wykorzystywanym w influencer marketingu. Według danych z początku 2020 roku ilość aktywnych użytkowników wynosiła 800 milionów. Nic więc dziwnego, że twórcy pozostałych platform social mediów próbują przyciągnąć do siebie część jego społeczności.

Jak działa Instagram Reels?

W jaki sposób będzie więc działać nowa funkcja, która ma stanowić odpowiedź Marka Zuckerberga na cieszącą się ogromną popularnością aplikację TikTok?

Reels pozwoli użytkownikom Instagrama tworzyć krótkie 15-sekundowe filmiki z podkładem muzycznym. Oprócz tego pojawi się także możliwość podstawowego montażu — przejścia między scenami, cięcia, zmiana prędkości wideo oraz kilka innych rozwiązań, które podniosą atrakcyjność nagrania. Gotowy klip będziemy mogli dodać na Stories, wysłać w wiadomości prywatnej lub opublikować na swoim profilu w specjalnie stworzonej do tego zakładce. Na tym jednak nie koniec nowości. W zakładce Szukaj (Explore) pojawią się najpopularniejsze filmiki z publicznych kont.

Czy nowa funkcja rzeczywiście przyciągnie pokolenie Z na Instagram? Ciężko powiedzieć. TikTok to nie tylko możliwość tworzenia wideo, to również feed, który za sprawą sztucznej inteligencji podsuwa użytkownikom interesujące ich filmiki, co powoduje, że łatwo spędzić w aplikacji wiele czasu. Jedno jest jednak pewne — w najbliższej przyszłości możemy się spodziewać wielu ciekawych działań marketingowych z wykorzystaniem tej funkcjonalności. W końcu marketing w dużej mierze napędzany jest dziś przez liczne działania w social mediach. Być może Instagram Reels stanie się nowym hitem influencer marketingu. I chociaż Polska nie jest na razie jednym z 50 krajów, w którym zostanie wprowadzana nowa funkcja, to już teraz warto zacząć obserwować, jak zagraniczne agencje PR-owe wykorzystają potencjał Instagram Reels do marketingu i do promowania swoich działań z zakresu Public Relations.

flpr.pl

Jeżeli zainteresowały Cię nasze działania i masz kilka pytań - zostaw swój kontakt, odpowiemy jak najszybciej:

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

POBIERZ