Marketing muzyczny — co to takiego?

Jednym z niezwykle ważnych elementów nowoczesnej sprzedaży jest audio marketing, czyli marketing muzyczny, który buduje atmosferę i wpływa na zachowania klientów. Co powinniśmy o nim wiedzieć?

Marketingowcy grają dla ludzi

Na pewno nie raz zwróciliście uwagę na to, że w różnych sklepach, galeriach handlowych, a nawet marketach towarzyszy Wam określona muzyka. Czy zastanawialiście się kto za tym stoi? Specjaliści ds. marketingu i agencje marketingowe już dawno odkryły potencjał muzyki, która odpowiednio skomponowana jest idealnym tłem do komunikacji i budowania marki. Ważne jest jednak, aby muzyka do sklepów była dobierana nieprzypadkowo. Zadaniem agencji marketingowej jest dopasowanie jej w taki sposób, aby idealnie korespondowała z charakterem firmy oraz jej celami biznesowymi. Takie działania budowane są na podstawie technik psychologicznych. Będąc w markecie o porannej porze, zauważycie, że muzyka jest bardzo spokojna, wyciszona. Nie ma wówczas dużego ruchu i sklep dąży do tego, aby ludzie jak najdłużej w nim przebywali, a co za tym idzie — zrobili większe zakupy. Po 16.00 muzyka zazwyczaj jest głośniejsza i bardziej dynamiczna. W sklepie jest wtedy dużo więcej osób i tworzymy warunki do tego, aby każdy miał szansę zrobić zakupy.

Jak działa marketing muzyczny?

Tempo i rytm muzyki mogą doskonale wpływać na podświadomość klientów. W zależności od tego, jakie emocje chcemy wywołać wśród klientów dokonujących zakupów, dobieramy odpowiednią oprawę muzyczną. Łatwo się domyślić, że szybka, energiczna muzyka zarezerwowana jest raczej dla ludzi młodych. Z kolei sklepy z ubraniami dla dojrzałych kobiet powinien skupić się na spokojniejszych utworach o regularnym tempie i spokojnym odbiorze. Agencje marketingowe wiedzą, że należy pamiętać także o innych szczegółach. Specjalista ds. marketingu musi dobrze przeanalizować, z jakimi produktami ma do czynienia i jakie są potrzeby klienta danego sklepu. Muzyka musi być też dopasowana do obrazu, jaki prezentuje sklep. Także oprawa muzyczna spotów reklamowych danej marki nie powinna zaburzać określonego przekazu, a dopełniać komunikację marketingową. Dzięki temu klienci czują energię, jaką reprezentuje dana firma.

Jak więc widzimy, marketing muzyczny odgrywa bardzo ważną rolę w sprzedaży. Marketingiem rządzi zaś psychologia i wszelkie triki przygotowane na podstawie analizy ludzkiego zachowania. Jeśli potrafimy dobrze dobrać ścieżkę utworów odtwarzanych w sklepie, możemy sprawić, że kolejka do kasy wyda się klientowi krótsza, a czas spędzony w przymierzalni poprawi jego nastrój. Decydując się na ten rodzaj działań, warto zaufać agencjom i specjalistom ds. marketingu, które odpowiednio zaprojektują przekaz audiowizualny dla naszej marki.

flpr.pl

Jeżeli zainteresowały Cię nasze działania i masz kilka pytań - zostaw swój kontakt, odpowiemy jak najszybciej:

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

POBIERZ