CSR — czym jest? Dlaczego jest ważny dla sukcesu marki?

CSR — co właściwie oznacza ten skrót? Z czym wiąże się to pojęcie i czy warto się nim zainteresować? Jako agencja PR odpowiadamy: tak. Działania CSR mają bowiem ogromny wpływ na wizerunek firmy. Dlaczego?

CSR — co to jest?

CSR (ang. Corporate Social Responsibility) to nic innego jak Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, czyli przemyślane zarządzanie przedsiębiorstwem, w taki sposób, aby stale uwzględniać poszanowanie praw obywateli i mieć na uwadze zasady współżycia społecznego. Zarząd prowadzący firmę powinien więc brać pod uwagę normy etyczne i interesy różnych grup społecznych, dbać o środowisko naturalne, pamiętać o zmianach klimatycznych, podejmować inicjatywy minimalizacji skutków negatywnych zjawisk. W praktyce to bardzo często agencja PR lub odpowiedni specjalista PR sugeruje wdrożenie odpowiednich zmian i zasad prowadzenia firmy.

CSR a PR

Etyka w biznesie to jeden z tematów, który należy do dziedziny PR. Firmy bardzo chętnie działają na rzecz swoich pracowników i otoczenia wiedząc, że wpłynie to dobrze na ich postrzegane. Należy jednak pamiętać, że działania CSR powinny być długofalowe i uzasadniona chęcią wprowadzenia realnych zmian, a nie tylko pokazania się z dobrej strony. Dobra agencja PR wdroży taką strategię, która będzie prawdziwa i autentyczna, a co za tym idzie — odbije się pozytywnie na wizerunku firmy.

Strategia w rękach agencji PR

Przemyślane i prawidłowo wdrożone działania CSR są kluczem do sukcesu wizerunkowego, PR-owego i marketingowego firmy. Zakładają one racjonalne zarządzanie przedsiębiorstwem, dbałość o otoczenie i pracowników, a to z kolei ma bezpośrednie przełożenie na zainteresowanie marką, jej produktami i lepszą sprzedażą.

Jakie narzędzia wykorzysta agencja PR

Budowanie wizerunku to wieloletnia i angażująca praca. Są jednak pewne narzędzia, które bardzo często wykorzystują specjaliści od PR w kontekście społecznie odpowiedzialnych działań. Mamy na myśli m.in.:

  • raporty społeczne,
  • zakładanie własnych fundacji realizujących działania w imieniu firmy,
  • konkursy,
  • kampanie społeczne,
  • programy etyczne dla pracowników,
  • wolontariat,
  • działania proekologiczne (emisja odpadów, recykling w biurach),
  • znakowania (np. certyfikaty ekologiczne na kosmetykach),
  • organizacja zbiórek,
  • eventy charytatywne.

Jednak, aby którekolwiek z tych działań zostało zauważone, potrzebne jest wsparcie komunikacyjne. I tutaj znowu swoją rolę odgrywają PR-owcy, dzięki swoim działaniom w mediach, social mediach, konsultacjom, komunikatom, mierzeniem i analizą efektywności oraz wsparciem w sytuacjach kryzysowych.

Jak widać PR i CSR idą ze sobą w parze. Dlatego nasza agencja PR angażuje się w tego typu działania. Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem ich w swojej firmie — daj znać, chętnie uchylimy większego rąbka tajemnicy i opracujemy odpowiednią strategię.

flpr.pl

Jeżeli zainteresowały Cię nasze działania i masz kilka pytań - zostaw swój kontakt, odpowiemy jak najszybciej:

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

POBIERZ