CSR — czym jest? Dlaczego jest ważny dla sukcesu marki?
CSR — co właściwie oznacza ten skrót? Z czym wiąże się to pojęcie i czy warto się nim zainteresować? Jako agencja PR odpowiadamy: tak. Działania CSR mają bowiem ogromny wpływ na wizerunek firmy. Dlaczego?
CSR — co to jest?
CSR (ang. Corporate Social Responsibility) to nic innego jak Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, czyli przemyślane zarządzanie przedsiębiorstwem, w taki sposób, aby stale uwzględniać poszanowanie praw obywateli i mieć na uwadze zasady współżycia społecznego. Zarząd prowadzący firmę powinien więc brać pod uwagę normy etyczne i interesy różnych grup społecznych, dbać o środowisko naturalne, pamiętać o zmianach klimatycznych, podejmować inicjatywy minimalizacji skutków negatywnych zjawisk. W praktyce to bardzo często agencja PR lub odpowiedni specjalista PR sugeruje wdrożenie odpowiednich zmian i zasad prowadzenia firmy.
CSR a PR
Etyka w biznesie to jeden z tematów, który należy do dziedziny PR. Firmy bardzo chętnie działają na rzecz swoich pracowników i otoczenia wiedząc, że wpłynie to dobrze na ich postrzegane. Należy jednak pamiętać, że działania CSR powinny być długofalowe i uzasadniona chęcią wprowadzenia realnych zmian, a nie tylko pokazania się z dobrej strony. Dobra agencja PR wdroży taką strategię, która będzie prawdziwa i autentyczna, a co za tym idzie — odbije się pozytywnie na wizerunku firmy.
Strategia w rękach agencji PR
Przemyślane i prawidłowo wdrożone działania CSR są kluczem do sukcesu wizerunkowego, PR-owego i marketingowego firmy. Zakładają one racjonalne zarządzanie przedsiębiorstwem, dbałość o otoczenie i pracowników, a to z kolei ma bezpośrednie przełożenie na zainteresowanie marką, jej produktami i lepszą sprzedażą.
Jakie narzędzia wykorzysta agencja PR
Budowanie wizerunku to wieloletnia i angażująca praca. Są jednak pewne
narzędzia, które bardzo często wykorzystują specjaliści od PR w kontekście
społecznie odpowiedzialnych działań. Mamy na myśli m.in.:
- raporty społeczne,
- zakładanie własnych fundacji realizujących działania w imieniu firmy,
- konkursy,
- kampanie społeczne,
- programy etyczne dla pracowników,
- wolontariat,
- działania proekologiczne (emisja odpadów, recykling w biurach),
- znakowania (np. certyfikaty ekologiczne na kosmetykach),
- organizacja zbiórek,
- eventy charytatywne.
Jednak, aby którekolwiek z tych działań zostało zauważone, potrzebne jest
wsparcie komunikacyjne. I tutaj znowu swoją rolę odgrywają PR-owcy, dzięki
swoim działaniom w mediach, social mediach, konsultacjom, komunikatom,
mierzeniem i analizą efektywności oraz wsparciem w sytuacjach kryzysowych.
Jak widać PR i CSR idą ze sobą w parze. Dlatego nasza agencja PR angażuje się
w tego typu działania. Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem ich w swojej
firmie — daj znać, chętnie uchylimy większego rąbka tajemnicy i opracujemy
odpowiednią strategię.