Projektowanie graficzne. Jakie umiejętności powinien posiadać grafik w agencji PR-owej?

Dział graficzny to jeden z fundamentów skutecznej pracy agencji PR czy marketingowej. Warto jednak wiedzieć, jakie umiejętności powinien mieć grafik pracujący właśnie dla tej konkretnej branży.

Co należy do obowiązków grafika w agencji PR?

Każde środowisko rządzi się swoimi prawami. Tak samo ma się sprawa z projektowaniem graficznym dla agencji PR czy marketingowej. Graficy w naszym przypadku muszą posiadać cały wachlarz umiejętności. Począwszy od prostych form graficznych na social media, przez newslettery, strony internetowe, POS-y po filmy, animacje, grafiki 3D czy key visuale konceptów kreatywnych.

Jakie projekty graficzne powinny znajdować się w jego portfolio?

W przypadku rekrutacji na stanowisko grafika w agencji PR i marketingowej znaczną rolę odgrywa nie tyle sama rozmowa, ile portfolio, jakie kandydat prezentuje. To tam znajdziemy kluczowe dla nas elementy, takie jak umiejętności techniczne, wyczucie estetyki, znajomość kompozycji, kontrastów czy typografii, umiejętność odnalezienia się w trendach czy użyteczność projektów graficznych. Dotychczasowe prace danego grafika to idealne odzwierciedlenie jego umiejętności.

W agencji PR liczą się jednak nie tylko projekty

Oczywiście, projekty graficzne to najważniejszy w ocenie kandydata aspekt. Jednak jest coś jeszcze. Istotne dla pracy wśród specjalistów PR i marketingu, to także umiejętności komunikacyjne. Grafik nie musi być przebojowy, ale powinien wiedzieć, jak rozmawiać o projektach z osobami, które nie są tak zaawansowane w tej dziedzinie, jak on sam. Dodatkowo musi wiedzieć, jakie zadać pytania, aby projekt i praca nad nim miała sens. Jeżeli widzi, że informacje zawarte przez managera projektu czy klienta, są niewystarczające, musi wiedzieć, o co dopytać, aby realizacja zadania się powiodła. Musi także dobrze argumentować swoje decyzje. Każdy z nas wie, że w agencjach PR i marketingowych jest wiele projektów, gdzie klienci lubią dodawać swoje uwagi w niekoniecznie potrzebnych momentach i często nie mają racji. Dobry grafik potrafi jasno określić, skąd wzięła się dana kompozycja czy paleta kolorów, tak aby klient był zadowolony, a project manager mógł pochwalić się kreacją.

Umiejętności miękkie

Inne aspekty, które wyróżniają pracę grafika w agencji PR to oczywiście kreatywność, pasja, staranność i dokładność. Ale także umiejętność tworzenia różnorodnych projektów, bez wybrzydzania. To ważne, aby zdawać sobie sprawę, że praca w agencji marketingowej często opiera się także na prostych formach graficznych czy przeformatowaniu plików. Nawet przy takich zadaniach należy zachować wysoki poziom swojej pracy.

Coś ekstra

Innym atutem, który wyróżnia dobrego grafika i który bardzo sprawdza się także w naszej agencji PR, jest wiedza, która pozwala znaleźć wspólny język z deweloperami czy drukarniami. Są to umiejętności niezwykle przydatne, a jednak niespotykane tak często wśród grafików. Wynika to oczywiście z ich doświadczenia i wieloletniego warsztatu, dla naszej agencji i zadań z zakresu PR czy marketingu to jednak niezwykle istotna sprawa.

Jak widać — zarówno zakres projektów graficznych, jak i umiejętności grafików w agencjach PR i marketingowych to bardzo szeroki wachlarz, który trudno wpisać w jeden nawias. W artykule opisaliśmy aspekty, z punktu widzenia naszej agencji i naszych doświadczeń. Chcielibyśmy na koniec podkreślić także, że nasi Graficy, to naprawdę zdolne bestie i z chęcią powierzamy im nawet najtrudniejsze zadania. Gdybyście chcieli to sprawdzić — zapraszamy do kontaktu. 😉

flpr.pl

Jeżeli zainteresowały Cię nasze działania i masz kilka pytań - zostaw swój kontakt, odpowiemy jak najszybciej:

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

POBIERZ