Jak skutecznie prowadzić agencje PR? Przykłady narzędzi, które w tym pomogą.

Każda agencja PR ma zestaw swoich ulubionych narzędzi, bez których nie wyobraża sobie działania. Sami często mamy okazję wymieniać się opiniami i doświadczeniem ze specjalistami PR i pracownikami innych agencji. Są różni ludzie, różne zespoły, jednak dziś powiemy, jaki zestaw narzędzi najbardziej przydaje się w naszej pracy.

Podstawowe narzędzia w pracy agencji PR

Nie wyobrażamy sobie, jak funkcjonowałaby agencja, gdyby nie pakiet Gsuit. To podstawa naszej pracy:

  1. Gmail służy nam oczywiście do codziennej wymiany maili z klientami naszej agencji.
  2. Hangout pozwala nam na szybką komunikację, wymianę opinii, grupowe rozmówki na konkretne tematy marketingowe i PR-owe.
  3. Dzięki Meet przetrwaliśmy naszą pracę na home office podczas kwarantanny — to narzędzie ułatwiło nam komunikację między sobą, wspólne spotkania, pracę kilku osób na udostępnionym ekranie. Nie zawiedliśmy się ani razu.
  4. Kalendarz Google to miejsce, gdzie wpisujemy nasze najważniejsze spotkania, planujemy urlopy tak, aby na siebie nie nachodziły, oznaczamy deadline’y, call’e i wszelkie inne istotne dla pracy PR-owca i marketingowca zadania.
  5. Dysk pozwala nam na swobodną pracę nad wieloma plikami naraz, przez kilka osób. Udostępnianie materiałów jest niezwykle łatwe, na dysku można porządkować pliki w folderach, np. pod nazwami klientów. Dzięki temu, że dzielenie plików jest proste i intuicyjne, nie musimy ich sobie przesyłać, marnując miejsce na poczcie, a podczas urlopu mamy pewność, że ktoś inny opiekuje się naszymi projektami.
  6. Dzięki opcji Moja firma nasza wizytówka w wyszukiwarce jest zauważalna, czytelna i możemy ją stale aktualizować.
  7. Google Ads pozwalają nam na wsparcie pozycjonowania i promocję naszej agencji PR.

Planowanie projektów w pracy PR-owca

Ponad pół roku temu odkryliśmy program Trello, który znacznie ułatwił nam pracę. To w nim delegujemy zadania związane z projektami marketingowymi, graficznymi i programistycznymi. Dzięki odpowiednim zakładkom i ustalonemu schematowi działań każdy PR-owiec, marketingowiec i manager widzi, na jakim etapie są wszystkie projekty, może nadawać im priorytety czy zmieniać kolejność działań. Trello pozwoliło nam uporządkować wiele kwestii i ułatwiło zespołowi dzielenie się czasem pracy naszych grafików i programisty.

Monitoring mediów i social media — podstawa w agencji PR i marketingowej

Od wielu lat stale korzystamy z monitoringu Press Service. Od jakiegoś czasu testujemy także nowe dla nas platformy, m.in. NapoleonCat i SoTrender. Wybranym klientom proponujemy także Brand24. Wady i zalety każdego z tych narzędzi planujemy opisać w oddzielnym poście, dlatego na ten moment możemy tylko napisać, że narzędzie do monitoringu to niezbędny element pracy w agencji PR — to wy decydujecie jednak, które sprawdzi się u was najlepiej.

Mailing, newsletter, email marketing

Kolejny nieodłączny agencjom Public Relations oraz marketingowym element, czyli narzędzie do wysyłania mailingów, newsletterów i email marketingu. W naszym przypadku od kilku lat sprawdza się Freshmail. To bardzo intuicyjny program, który oferuje wiele szablonów, wygodny edytor treści i wysyłkę do wgranej wcześniej bazy leadów.

SEO — jak agencja PR radzi sobie z pozycjonowaniem

Następny program, który ułatwia nam codzienną pracę to Semstorm — dzięki niemu wiemy, że konkurencja nie śpi, a jednocześnie możemy pracować nad naszymi tekstami, aby jak najlepiej wpisywały się w oczekiwania algorytmów Google.

Jak widzicie, jest wiele narzędzi, które pomagają w codziennym skutecznym prowadzeniu agencji PR. My wymieniliśmy tylko część z nich, zakładając, że takie elementy jak Creator Facebooka, Business Manager czy Gramblr to temat na oddzielnego posta. Już wkrótce wrócimy z kolejnymi artykułami dotyczącymi PR-u, marketingu czy social media.

flpr.pl

Jeżeli zainteresowały Cię nasze działania i masz kilka pytań - zostaw swój kontakt, odpowiemy jak najszybciej:

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

POBIERZ