Pokoje na Facebooku — czym są? Jak je tworzyć? Jak wykorzystać je w agencji PR?
Zapewne część z Was już zauważyła na swoim Facebookowym koncie opcję „Pokoje”. Jeżeli zastanawiacie się co to za nowa funkcja — spieszymy z wyjaśnieniami.
Nowe rozwiązanie Facebooka – Messenger Pokoje
Jest to najnowsza propozycja grupowych rozmów wideo. Możemy tworzyć pokoje tematyczne, np. „Gadamy o Pizzy” i zapraszać do niej dowolne osoby, nie tylko z grona naszych znajomych, a nawet te, które nie posiadają konta na Facebooku. Ograniczeniem jest maksymalna liczba 50 osób.
Zapraszamy do rozmowy
Założyciel pokoju może decydować o tym, kto do niego dołączy, a komu na to nie zezwala. Tworząc pokój, może też określić, kto ma go zobaczyć w swoich aktualnościach. Każdy pokój posiada swój link, dzięki któremu możemy go udostępniać dalej — to opcja dla osób nieposiadających konta na portalu. Gospodarz może także w każdej chwili zablokować pokój, jeśli nie chce, aby dołączały do niego nowe osoby.
Dzwonię do Ciebie z … plaży?
Facebook nie zapomniał o tym, że ludzie uwielbiają filtry, kolory i wszelkiego rodzaju naklejki. Dlatego zagwarantował je także w pokojach. Rozmówcy mogą zmieniać tła w trakcie rozmowy, dodawać filtry — np. urodzinowe czapki lub naklejki. Co ważne mamy także opcję regulacji oświetlenia w nagraniu.
Jak wykorzystać je w Agencji PR?
Wiele agencji PR i marketingowych korzysta z narzędzi do wideo rozmów. Pokoje
Facebooka mogą okazać się ciekawą alternatywą, do której mamy szybki i łatwy
dostęp. Zwłaszcza teraz, kiedy sporo firm nadal pracuje w trybie zdalnym, jest
to nowa, darmowa alternatywa.
Mamy nadzieję, że ta garstka
informacji zachęci Was do wypróbowania nowej funkcji.