Pinterest- jak tworzyć piny?
Pinterest, podobnie jak Instagram, opiera się przede wszystkim na publikacjach zdjęć oraz krótkich filmów. Popularność tej platformy jeszcze nie jest na takim poziomie, jak na wspomnianym wcześniej Instagramie, co jest doskonałą okazją, by założyć swój profil właśnie w tym momencie. Dlaczego? Jak skutecznie tworzyć piny? Poniżej kilka rad.
Czym dokładnie jest Pinterest?
Zapewne zastanawiasz się, dlaczego warto skupić się na platformie, która aktualnie nie należy do najpopularniejszych w Polsce. Rozwój Pinteresta, sądząc po tym, co nastąpiło za oceanem, nastąpi wkrótce u nas, dlatego możesz już się do tego przygotować. W momencie gdy jego oglądalność będzie na wysokim poziomie, a inni dopiero zaczną tworzyć swoje profile, Twój będzie już kompletny.
Jak tworzyć piny?
Proces tworzenia pina nie należy do skomplikowanych. Pinterest w intuicyjny sposób prowadzi przez cały proces. Oto kilka najważniejszych porad, które mogą się przydać podczas tworzenia pinów.
1. Budowanie bazy NIE TYLKO na reklamach.
Aby użytkownik Cię obserwował, musisz go zainteresować. Opieranie się tylko i wyłącznie na swoich produktach nie jest najlepszym pomysłem. Dlatego najlepiej przeplatać piny reklamowe z różnego rodzajami poradnikami, DIY czy inspiracjami. Jak najbardziej przypinaj piny innych profili.
2. Odpowiednio dobrane zdjęcie.
Zasada jest taka sama, jak w innych mediach społecznościowych – zdjęcie musi przykuwać uwagę. W przypadku Pinteresta istotne jest przypinanie pinów w symetryczny sposób – najlepiej, by każdy pin miał taką samą szerokość, a różną długość. Warto również dodawać jak najdłuższe piny, by był jak najlepiej widoczny.
3. Tworzenie opisów.
Mimo tego, że użytkownicy Pinteresta niechętnie czytają teksty, nie oznacza to, że nie należy ich pisać. Opis służy przede wszystkim do wyszukiwania – odpowiednio dobrane słowa pomogą w zdobyciu wysokich wskaźników wyświetleń. Dodatkowo warto pamiętać, że w przeciwieństwie do Instagrama, w Pintereście hasztagi nie są istotnymi elementami.
4. Dodawanie odnośników.
Nie zapominaj o dodawaniu linków do swoich produktów/usług. Jest to najprostszy i najszybszy sposób, aby przekierować użytkownika z serwisu Pinterest na wskazaną przez Ciebie stronę.
Użytkownikami Pinteresta są ludzie młodzi, ale już dorośli, zdecydowani i samodzielnie podejmujący decyzje o zakupach. Jest to idealna grupa wiekowa dla większości biznesów. Zdecydowanie najłatwiej będą miały branże, które wizualnie mogą przedstawić swój produkt oraz – co najważniejsze w Pintereście – estetycznie! Dlatego marki odzieżowe, branże zajmujące się tworzeniem sztuki, rękodzieła stanowią najwyższy odsetek firmowych profili . Jednak nie samą modą Pinterest stoi, branże związane z dekoracją wnętrz czy nawet gastronomia lub turystyka również cieszą się dużym powodzeniem. Jeżeli Twój biznes należy do jednej z tych branż lub pokrewnych, powinieneś mocno zastanowić się nad założeniem konta na tym portalu.