Dlaczego marketing jest ważny dla firmy?
Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Również tych biznesowym. To idealny czas, aby zastanowić się nad tym, jakie działania służyły firmie oraz nad tym, w co warto zainwestować, aby poprawić jej sytuację. Przekonajcie się, dlaczego to właśnie marketing powinien być nieodłącznym elementem prowadzenia działalności gospodarczej na każdym jej etapie.
Wpływ marketingu na biznes
Wyobraźcie sobie, że oferujecie najwyższej jakości produkty lub usługi w atrakcyjnych cenach. W idealnym świecie klienci waliliby do Was drzwiami i oknami. Rzeczywistość nie wygląda jednak wcale tak kolorowo. Najczęściej w Waszej branży jest ogromna konkurencja, a do tego potencjalni odbiorcy nie mają zielonego pojęcia o istnieniu marki. Aby sprzedaż przynosiła oczekiwane rezultaty, po pierwsze musi być zasięg. Inaczej konsumenci nigdy nie trafią na Waszą działalności, a nawet jeśli, to nie będą mieli żadnego powodu, żeby skorzystać akurat z Waszych usług, a nie z usług konkurencji. Czy tego chcemy, czy nie marketing zawsze będzie narzędziem wspierającym sprzedaż. Nawet w przypadku produktów sezonowych, działania marketingowe są niezbędne, aby odnieść sukces.
Rola marketingu na poszczególnych etapach rozwoju firmy
Powinniśmy o nich pamiętać na każdym etapie rozwoju firmy. Zarówno w początkowej fazie, gdy nadajemy marce pewne ramy: wymyślamy nazwę, claim, tworzymy system identyfikacji wizualnej, jak i w późniejszym, kiedy budujemy relację z odbiorcami, tworzymy świadomość firmy i jej produktów. Tylko dzięki takim działaniom biznes ma szansę się rozwijać. Aby odnieść sukces rynkowy, firma musi zainwestować w promocję marki. Osoba odpowiedzialna za realizację zagadnień z zakresu marketingu musi być jednak kompetentna, inaczej jej działania nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, tylko przepalą budżet. Warto więc powierzyć tę rolę specjalistom posiadającym odpowiednią wiedzę oraz lata doświadczenia.