Reels — nowa funkcja na Instagramie. Czym jest i jak działa?
Twórcy Instagrama stale pracują nad ulepszaniem swojej aplikacji, aby podtrzymać zainteresowanie obecnych użytkowników, jak również zachęcić kolejne osoby do korzystania z tej platformy. Zaledwie kilka lat temu wprowadzili Stories, potem przyszła kolej na IGTV, a już wkrótce pojawi się nowa funkcja, która powieli możliwości TikToka — Reels.
Na czym będzie polegać? Spieszymy z wyjaśnieniami.
Nowa funkcjonalność konkurencją dla TikToka
Zanim przejdziemy do omówienia nowej funkcjonalności na Instagramie, przyjrzyjmy się chwilę jednej z popularniejszych w ostatnim czasie platformie social media — TikTokowi, gdyż to właśnie nim inspirował się gigant podczas opracowywania nowej funkcji. TikTok to aplikacja społecznościowa pozwalająca użytkownikom na tworzenie i publikowanie krótkich, przeważnie komediowych filmików. Odkąd pojawiła się na rynku w 2016 roku, stale podbija serce kolejnych osób z pokolenia Z. Dziś nie jest już tylko rozrywką dla nastolatków, ale poważnym graczem w sektorze marketingowym oraz narzędziem chętnie wykorzystywanym w influencer marketingu. Według danych z początku 2020 roku ilość aktywnych użytkowników wynosiła 800 milionów. Nic więc dziwnego, że twórcy pozostałych platform social mediów próbują przyciągnąć do siebie część jego społeczności.
Jak działa Instagram Reels?
W jaki sposób będzie więc działać nowa funkcja, która ma stanowić odpowiedź
Marka Zuckerberga na cieszącą się ogromną popularnością aplikację TikTok?
Reels pozwoli użytkownikom Instagrama tworzyć krótkie 15-sekundowe filmiki z
podkładem muzycznym. Oprócz tego pojawi się także możliwość podstawowego
montażu — przejścia między scenami, cięcia, zmiana prędkości wideo oraz kilka
innych rozwiązań, które podniosą atrakcyjność nagrania. Gotowy klip będziemy
mogli dodać na Stories, wysłać w wiadomości prywatnej lub opublikować na swoim
profilu w specjalnie stworzonej do tego zakładce. Na tym jednak nie koniec
nowości. W zakładce Szukaj (Explore) pojawią się najpopularniejsze filmiki z
publicznych kont.
Czy nowa funkcja rzeczywiście przyciągnie pokolenie Z na Instagram? Ciężko
powiedzieć. TikTok to nie tylko możliwość tworzenia wideo, to również feed,
który za sprawą sztucznej inteligencji podsuwa użytkownikom interesujące ich
filmiki, co powoduje, że łatwo spędzić w aplikacji wiele czasu. Jedno jest
jednak pewne — w najbliższej przyszłości możemy się spodziewać wielu ciekawych
działań marketingowych z wykorzystaniem tej funkcjonalności. W końcu marketing
w dużej mierze napędzany jest dziś przez liczne działania w social mediach.
Być może Instagram Reels stanie się nowym hitem influencer marketingu. I
chociaż Polska nie jest na razie jednym z 50 krajów, w którym zostanie
wprowadzana nowa funkcja, to już teraz warto zacząć obserwować, jak
zagraniczne agencje PR-owe wykorzystają potencjał Instagram Reels do
marketingu i do promowania swoich działań z zakresu Public Relations.