5 dobrych praktyk w content marketingu
Nie bez powodu mówi się, że „Content is a king”. Ostatnimi czasy marketing treści uznawany jest za jedną z najefektywniejszych form marketingu. Coraz więcej mniejszych, jak i większych marek decyduje się na tego typu działania marketingowe.
O czym jednak trzeba pamiętać podczas tworzenia contentu? Poznajcie 5 naszych wskazówek.
Po pierwsze zdefiniuj cel
Dzięki działaniom content marketingowym można osiągnąć różnorakie cele od tych ogólnych jak budowanie świadomości marki czy edukowanie klientów, po bardziej szczegółowe, jak zwiększenie ruchu na wybranej podstronie lub generowanie leadów. Przed przystąpieniem do pracy, warto przemyśleć, jaki cel przyświeca naszym działaniom oraz w jakim czasie chcemy go osiągnąć. Dopiero wtedy możemy sięgnąć po odpowiednie narzędzia.
Po drugie dopasuj content do grupy docelowej
Marketing treści nie ogranicza się tylko do prowadzenia blogów firmowych, tworzenia case study i e-booków. To również różnego rodzaju podcasty, tutoriale oraz webinary. Sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów przy pomocy contentu jest naprawdę wiele. Zanim jednak przystąpimy do ustalania rodzaju treści, zdefiniujmy grupę docelową. Tylko kiedy odpowiemy sobie na pytanie, kim są nasi potencjalni klienci, jak żyją oraz jakie mają potrzeby, będziemy mogli skroić pod nich odpowiedni materiał.
Po trzecie twórz treści wysokiej jakości
Czasy, w których liczyła się przede wszystkim ilość treści, a nie jej jakość, są już na szczęście za nami. W internecie użytkownicy stykają się z tysiącami komunikatów dziennie. Tylko wartościowy i ciekawy content ma szansę zwrócić ich uwagę i przyciągnąć na stronę firmy.
Po czwarte zadbaj o dystrybucję tworzonych materiałów
Content marketing to długi proces, który nie kończy się wraz z wyprodukowaniem treści. To również publikowanie oraz dystrybuowanie contentu. Materiały, nawet bardzo merytoryczne i interesujące, bez odpowiedniej promocji nie dotrą do określonej przez nas grupy docelowej. Dystrybucja treści może się odbywać zarówno przez media społecznościowe, newsletter, blog firmowy, jak i Google Ads. Do wyboru jest nieskończona liczba możliwości. Ważne jest jednak, aby wybrany przez nas kanał był dopasowany do odbiorców.
Po piąte analizuj i optymalizuj
Nie można zapominać również o monitorowaniu i analizowaniu prowadzonych
działań content marketingowych. Bez sprawdzenia, które treści są najchętniej
czytane, komentowane, udostępnianie, a które z nich pozostają bez odzewu,
działa się po omacku. Dzięki analizie zachowań klientów można dostrzec
popełniane błędy, a następnie udoskonalić tworzone treści.
Jak więc widzimy, działania content marketingowe to długi i czasochłonny
proces. Czasami na jego efekty trzeba trochę poczekać. Warto jednak pamiętać,
że systematyczne działania przyniosą długotrwałe skutki.