Bank Spółdzielczy w Oławie

Branża
Finansowa
Zakres działań
PR, social media, media relations, projektowanie graficzne, marketing, eventy, akcje specjalne, gadżety reklamowe
Projekt graficzny banera reklamowego
o Firmie
Bank Spółdzielczy w Oławie należy do grona najlepszych i największych banków spółdzielczych w Polsce. Obecna, bardzo wysoka pozycja Banku to efekt doświadczenia zdobywanego od 1946 roku, profesjonalnej kadry, nowoczesnego zaplecza technicznego i rozbudowanej sieci placówek na terenie województwa dolnośląskiego i opolskiego. Instytucja od lat konsekwentnie wspiera działalność lokalnych organizacji charytatywnych i proedukacyjnych. Jest mecenasem i opiekunem miejscowych szkół i organizacji sportowych.
Wyzwania
W ostatnim kwartale 2019 roku agencja podjęła się realizacji kampanii skierowanej do młodych osób, aby zaktywizować tę grupę docelową. Pierwsza akcja, jaką przeprowadziliśmy, nosiła nazwę #BankBliskoCiebie. Celem akcji #BankBliskoCiebie było przedstawienie Banku Spółdzielczego w Oławie jako otwartego na młodych klientów, nadążającego za ich potrzebami i stylem życia. Musieliśmy zapewnić odbiorców akcji, że Bank jest w stanie sprostać realiom sposobów dokonywania płatności i przeprowadzenia zakupów.

Kolejnym wyzwaniem było zbudowanie fanpage’a Banku spółdzielczego na Facebooku od zera, przygotowanie odpowiednich treści oraz przyciągających kreacji, a także zachęcenie obecnych i potencjalnych klientów do wejścia w interakcję z Bankiem. Istotne było także to, aby wokół fanpage’a zbudować grupę zainteresowanych odbiorców – było to szczególnie ważne w kontekście uruchomienia pierwszej kampanii. Wykorzystując naszą wiedzę udało nam się zbudować wokół strony grono odbiorców, dzięki czemu kampania wypadła pomyślnie. W ciągu kilku kolejnych miesięcy Fanpage regularnie rósł, osiągając zasięgi organiczne liczone w tysiącach odsłon tygodniowo. Dwukrotnie został doceniony przez niezależne portale opiniotwórcze związane z bankowością i finansami.
Rozwiązania
Zdając sobie sprawę z roli smartfonów w codziennych obowiązkach, akcja podkreślała funkcjonalności aplikacji mobilnej oraz możliwości płatności telefonem. Akcja ukazała bank jako lokalną, przyjazną placówkę, a nie skomplikowaną instytucję, której młody klient mógłby się obawiać. #BankBliskoCiebie komunikował, że założenie i prowadzenie konta w Banku Spółdzielczym w Oławie nie jest skomplikowane, a na każdym etapie użytkownik może liczyć na wsparcie pracowników oddziału. Wybierając oddział blisko miejsca zamieszkania, młody klient ma gwarancję współpracy z lokalną działalnością, a nie dużą, nieznajomą instytucją. Kampania rozpoczęła się 04.11. W jej pierwszym tygodniu odbywały się zintensyfikowane działania nagłaśniające akcję, takie jak reklamy na facebooku, uruchomienie landing page’a nastawionego na leady, wysyłka informacji prasowych, oklejenie placówek bannerami, bilbordami, wysyłka newsletterów i sms. Pracownicy placówek zostali poinstruowani o tym jakim językiem powinni się komunikować z młodą częścią klientów, otrzymali harmonogram akcji.

Akcja okazała się sukcesem i od tamtej pory regularnie współpracujemy z Bankiem Spółdzielczym w Oławie realizując kolejne kampanie. Regularnie tworzymy różnorodny content, artykuły prasowe, newslettery, grafiki, prowadzimy facebooka, przygotowujemy różnego rodzaju komunikaty, prezentacje wewnętrzne i zewnętrzne, gadżety promocyjne i inne materiały potrzebne do przeprowadzenia każdej akcji ale także wspierające codzienną pracę Banku. Opracowaliśmy harmonogram akcji i plan działań na cały 2020 rok.
×

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą

POBIERZ

flpr.pl

    Jeżeli zainteresowały Cię nasze działania i masz kilka pytań - zostaw swój kontakt, odpowiemy jak najszybciej: