Bank Spółdzielczy w Oławie
Branża
Finansowa
Zakres działań
PR, social media, media relations, projektowanie graficzne, marketing,
eventy, akcje specjalne, gadżety reklamowe
o Firmie
Bank Spółdzielczy w Oławie należy do grona najlepszych i
największych banków spółdzielczych w Polsce. Obecna, bardzo wysoka
pozycja Banku to efekt doświadczenia zdobywanego od 1946 roku,
profesjonalnej kadry, nowoczesnego zaplecza technicznego i
rozbudowanej sieci placówek na terenie województwa dolnośląskiego i
opolskiego. Instytucja od lat konsekwentnie wspiera działalność
lokalnych organizacji charytatywnych i proedukacyjnych. Jest
mecenasem i opiekunem miejscowych szkół i organizacji sportowych.
Wyzwania
W ostatnim kwartale 2019 roku agencja podjęła się
realizacji kampanii skierowanej do młodych osób, aby zaktywizować
tę grupę docelową.
Pierwsza akcja, jaką przeprowadziliśmy, nosiła nazwę
#BankBliskoCiebie. Celem
akcji #BankBliskoCiebie było przedstawienie Banku Spółdzielczego w
Oławie jako otwartego na młodych klientów, nadążającego za ich
potrzebami i stylem życia. Musieliśmy zapewnić odbiorców akcji, że
Bank jest w stanie sprostać realiom sposobów dokonywania płatności i
przeprowadzenia zakupów.
Kolejnym wyzwaniem było zbudowanie fanpage’a Banku spółdzielczego na Facebooku od zera, przygotowanie odpowiednich treści oraz przyciągających kreacji, a także zachęcenie obecnych i potencjalnych klientów do wejścia w interakcję z Bankiem. Istotne było także to, aby wokół fanpage’a zbudować grupę zainteresowanych odbiorców – było to szczególnie ważne w kontekście uruchomienia pierwszej kampanii. Wykorzystując naszą wiedzę udało nam się zbudować wokół strony grono odbiorców, dzięki czemu kampania wypadła pomyślnie. W ciągu kilku kolejnych miesięcy Fanpage regularnie rósł, osiągając zasięgi organiczne liczone w tysiącach odsłon tygodniowo. Dwukrotnie został doceniony przez niezależne portale opiniotwórcze związane z bankowością i finansami.
Kolejnym wyzwaniem było zbudowanie fanpage’a Banku spółdzielczego na Facebooku od zera, przygotowanie odpowiednich treści oraz przyciągających kreacji, a także zachęcenie obecnych i potencjalnych klientów do wejścia w interakcję z Bankiem. Istotne było także to, aby wokół fanpage’a zbudować grupę zainteresowanych odbiorców – było to szczególnie ważne w kontekście uruchomienia pierwszej kampanii. Wykorzystując naszą wiedzę udało nam się zbudować wokół strony grono odbiorców, dzięki czemu kampania wypadła pomyślnie. W ciągu kilku kolejnych miesięcy Fanpage regularnie rósł, osiągając zasięgi organiczne liczone w tysiącach odsłon tygodniowo. Dwukrotnie został doceniony przez niezależne portale opiniotwórcze związane z bankowością i finansami.
Rozwiązania
Zdając sobie sprawę z roli smartfonów w codziennych obowiązkach,
akcja podkreślała funkcjonalności aplikacji mobilnej oraz możliwości
płatności telefonem. Akcja ukazała bank jako lokalną, przyjazną
placówkę, a nie skomplikowaną instytucję, której młody klient mógłby
się obawiać. #BankBliskoCiebie komunikował, że założenie i
prowadzenie konta w Banku Spółdzielczym w Oławie nie jest
skomplikowane, a na każdym etapie użytkownik może liczyć na wsparcie
pracowników oddziału. Wybierając oddział blisko miejsca
zamieszkania, młody klient ma gwarancję współpracy z lokalną
działalnością, a nie dużą, nieznajomą instytucją. Kampania
rozpoczęła się 04.11. W jej pierwszym tygodniu odbywały się
zintensyfikowane działania nagłaśniające akcję, takie jak reklamy na
facebooku, uruchomienie landing page’a nastawionego na leady,
wysyłka informacji prasowych, oklejenie placówek bannerami,
bilbordami, wysyłka newsletterów i sms. Pracownicy placówek zostali
poinstruowani o tym jakim językiem powinni się komunikować z młodą
częścią klientów, otrzymali harmonogram akcji.
Akcja okazała się sukcesem i od tamtej pory regularnie współpracujemy z Bankiem Spółdzielczym w Oławie realizując kolejne kampanie. Regularnie tworzymy różnorodny content, artykuły prasowe, newslettery, grafiki, prowadzimy facebooka, przygotowujemy różnego rodzaju komunikaty, prezentacje wewnętrzne i zewnętrzne, gadżety promocyjne i inne materiały potrzebne do przeprowadzenia każdej akcji ale także wspierające codzienną pracę Banku. Opracowaliśmy harmonogram akcji i plan działań na cały 2020 rok.
Akcja okazała się sukcesem i od tamtej pory regularnie współpracujemy z Bankiem Spółdzielczym w Oławie realizując kolejne kampanie. Regularnie tworzymy różnorodny content, artykuły prasowe, newslettery, grafiki, prowadzimy facebooka, przygotowujemy różnego rodzaju komunikaty, prezentacje wewnętrzne i zewnętrzne, gadżety promocyjne i inne materiały potrzebne do przeprowadzenia każdej akcji ale także wspierające codzienną pracę Banku. Opracowaliśmy harmonogram akcji i plan działań na cały 2020 rok.